شماره ۲۶۹۰ | ۱۴۰۱ پنج شنبه ۱۷ آذر
صفحه را ببند
آغاز دوره‌های آموزشی  مسئولان خانه‌های هلال در بوشهر

دوره دوم آموزش‌های استانی خانه‌های هلال با حضور مربیان و تعدادی از مدیران مربوطه ستادی در استان بوشهر آغاز شد.
حسن فراهانی، مدیر خانه‌های هلال جمعیت هلال‌احمر در این باره گفت: «آموزش‌های  توانمندسازی و هم‌افزایی برای مسئولان خانه‌های هلال از هفته گذشته در اصفهان آغاز شد و امروز و فردا نیز در بوشهر در حال برگزاری است. این آموزش‌ها استان‌به‌استان انجام خواهد شد و هفته آینده نیز به کرمان و خراسان جنوبی می‌رسد.»
فراهانی افزود: «در حال حاضر بیش از 6 هزار و 500 خانه‌ هلال در محله‌های کم‌برخوردار شهری، مناطق روستایی و عشایری در حال فعالیت هستند. در استان بوشهر نیز 220 خانه هلال فعالیت می‌کنند تا تاب‌آوری جوامع محلی در زمان سانحه را افزایش دهند.»
او توضیح داد: «در ماه‌های گذشته نیز دوره‌های هم‌افزایی و آموزشی با موضوع خانه‌های هلال برای روسای شعب جمعیت هلال‌احمر در سراسر کشور برگزار شد و اکنون نوبت به دوره‌های آموزشی مسئولان خانه‌های هلال رسیده ‌است که کارمند جمعیت نیستند و تنها به عنوان عضو داوطلب با هلال‌احمر همکاری می‌کنند.»
فراهانی گفت: «رویکرد آموزشی اجتماع‌محور از کارآمدترین شیوه‌های انتقال دانش و مهارت به عموم افراد جامعه است. در این روش مسئولان خانه‌های هلال از داوطلبان هلال‌احمر انتخاب می‌شوند تا با همکاری سایر اعضای محله یا روستا، آموزش‌های همگانی را به مردم منتقل کنند و با همکاری آنها آمادگی همه ساکنان را برای مواجهه با مخاطراتی چون زلزله و سیل افزایش دهند.»

 


تعداد بازدید :  186